Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

Breaking News

latest

Τα Σκόπια έγιναν «Μακεδονία» σε βιβλίο της Γ’ Λυκείου

Την απόσυρση του χάρτη που παρουσιάζει τα Σκόπια ως «Μακεδονία» από σχολικό εγχειρίδιο της Γ’ Λυκείου ζήτησε ο βουλευτής Βοιωτίας της Νέας ...


Την απόσυρση του χάρτη που παρουσιάζει τα Σκόπια ως «Μακεδονία» από σχολικό εγχειρίδιο της Γ’ Λυκείου ζήτησε ο βουλευτής Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλης Γιαννάκης σε σχετική ερώτηση που κατάθεσε προς την υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου .
Τα Σκόπια έγιναν «Μακεδονία» σε βιβλίο της Γ’ Λυκείου
Στην ερώτησή του ο Βουλευτής τονίζει ότι «Σε μια χρονική περίοδο που γειτονικές χώρες αμφισβητούν τα εδαφικά μας δικαιώματα και καπηλεύονται την ιστορία, η χώρα μας δεν ελέγχει τα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας που η ίδια εκδίδει». Συνεχίζοντας, αναφέρει ότι: « Η συγγραφή βιβλίων ιδιαίτερα όσον έχουν να κάνουν με τη μάθηση και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, πόσο μάλιστα όταν έχει να κάνει με την εκμάθηση της ιστορίας στους νέους μας. Για αυτό το λιγότερο που απαιτείται αυτή την ώρα είναι η αφαίρεση του επίμαχου χάρτη από τα σχολικά εγχειρίδια της Γ’ Λυκείου».

Tο πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Δια Βίου Μάθησης
Αθήνα, 4 Απριλίου 2011
ΘΕΜΑ: «Σε Βιβλίο της Γ’ Λυκείου τα Σκόπια φέρουν το όνομα Μακεδονία».
Κυρία Υπουργέ,
Οι μαθητές της Γ΄τάξης του Ενιαίου Λυκείου σε όλα τα σχολεία της χώρας διδάσκονται το μάθημα της Ιστορίας με τίτλο «Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου» του Ιωάννη Κολίοπουλου, Κωνσταντίνου Σβολόπολου, Ευάνθη Χατζιβασιλείου, Θεόδωρου Νημά και Χάρη Σχολινάκη-Χελίωτη. Στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο όπως οι συγγραφείς αναφέρουν στον πρόλογό του επιδιώκουν την προσέγγιση των διεθνών γεγονότων της νεότερης και της σύγχρονης εποχής με τρόπο συστηματικό και αντικειμενικό μακριά από αισθήματα φανατισμού ή μισαλλοδοξίας.
Για το προαναφερόμενο εγχειρίδιο έχει επιμεληθεί πλούσιο εικονογραφικό υλικό από καταξιωμένους εκδοτικούς οίκους της Ελλάδος και του εξωτερικού, καθώς και από εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας, εκδόσεις της Βουλής των Ελλήνων και άλλων φορέων του δημοσίου. Ωστόσο στο 5ο κεφάλαιο του παρόντος εγχειριδίου στη σελ 130 υπάρχει χάρτης της χώρας μας ο οποίος παρουσιάζει το κράτος των Σκοπίων με το ψευδεπίγραφο όνομα «Μακεδονία».
Σε μια περίοδο που γείτονές μας συνεχώς αμφισβητούν εδαφικά κυριαρχικά δικαιώματα της πατρίδας μας, η ηγεσία του γειτονικού κρατιδίου της ΠΓΔΜ συνεχίζει να καπηλεύεται το όνομα «Μακεδονία» και την ιστορία του βορειοελλαδικού χώρου, συνεχίζουμε ως χώρα να αγνοούμε τα σκοτεινά τερτίπια των γειτόνων μας. Ταυτοχρόνως εμείς οι ίδιοι υποσκάπτουμε την ιστορία μας νεότερη και σύγχρονη επιτρέποντας την κυκλοφορία και διανομή σχολικών εγχειριδίων στα ελληνικά σχολεία με τραγικά λάθη, προσβάλλοντας την κοινή γνώμη, υπονομεύοντας την εθνική εξωτερική πολιτική και εν τέλει συναινώντας στην προπαγάνδα που κάποιοι έχουν καταστρώσει εδώ και χρόνια.
Η συγγραφή βιβλίων ιδιαίτερα όσον έχουν να κάνουν με τη μάθηση και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, πόσο μάλιστα όταν έχει να κάνει με την εκμάθηση της ιστορίας στους νέους μας. Τέτοιου είδους εσφαλμένες αναφορές δεν εξυπηρετούν τους αντικειμενικούς στόχους της μάθησης μακριά από την μισαλλοδοξία και φανατισμό αλλά το λιγότερο που μπορούν να χαρακτηριστούν ως προπαγάνδα εναντίον της χώρας μας και της πραγματικής ιστορίας του έθνους μας.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΟΥ ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
-Πραγματοποιήθηκε ενδελεχής έλεγχος πριν δοθεί σε διανομή το συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο στα ελληνόπουλα όλης της χώρας; Σκοπεύετε να αποσύρετε τον επίμαχο χάρτη από το σχολικό βιβλίο αποκαθιστώντας το σοβαρό παράπτωμα που έχει διαπραχτεί;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Το ερώτημα που γεννάται σε όλους μας, είναι κατά πόσο τελικά ελέγχονται ενδελεχώς τα σχολικά βιβλία, που όχι μόνο μαθαίνουν γράμματα στα ελληνόπουλα, αλλά τα φέρνουν σε επαφή με το ιστορικό πλαίσιο όλων όσων συμβαίνουν στα σύνορα μας και όχι μόνο.