Μοναδικό αφιέρωμα στο πλοίο Αικατερίνη Π.

«Αικατερίνη Π» Κερδίζει με το σπαθί του
σημαντικό μερίδιο της κίνησης στη μάχη της Ραφήνας

«Ένα βαπόρι ξεκινά πρωΐ απ’ τη Ραφήνα,
για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο πηγαίνει ένα μήνα. Χαρές και λύπες κουβαλά στις θάλασσας τις στράτες γι’ αυτό και το αγάπησαν όλοι οι επιβάτες”.


Στις 12 Αυγούστου 2012, η ομάδα τoυ Arxipelagos.com τaξίδεψε από τη Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο με το «Αικατερίνη Π». Εκείνη την ημέρα το πλοίο έκλεινε ένα μήνα ακριβώς στην καινούρια του γραμμή. Μια γραμμή ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική, στην οποία το πλοίο της οικογένειας Παναγιωτάκη ανταποκρίθηκε από την πρώτη στιγμή με τρόπο εξαιρετικό.

Το πλοίο κατέβηκε στη νέα του γραμμή προκειμένου η εταιρεία να καλύπτει 12 μήνες το χρόνο τα νησιά της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου. Ο κόσμος των νησιών στήριξε καλά τον «Θεολόγο Π» από το ξεκίνημά του έως σήμερα. Και η FAST FERRIES ανταποκρινόμενη στην εμπιστοσύνη και τη στήριξη του κόσμου, δρομολόγησε το «Αικατερίνη Π», ένα όμορφο, πολυτελές, λειτουργικό πλοίο. Και από την πρώτη στιγμή ο κόσμος ανταποκρίθηκε στην κίνηση της εταιρείας και στηρίζει το καινούριο πλοίο, όπως έκανε και συνεχίζει να κάνει χρόνια τώρα και με το «Θεολόγος Π».


Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

H FAST FERRIES είναι μια παραδοσιακή οικογενειακή επιχείρηση, από τις λίγες που έχουν απομείνει στην ακτοπλοΐα μας. Όπως μας δήλωσαν αρκετά από τα μέλη του πληρώματος «τέτοιες εταιρείες, δυστυχώς, εκλείπουν από την ακτοπλοΐα μας». Η εταιρεία δημιουργήθηκε από δύο αδέλφια, τον Παναγιώτη και το Γιάννη Παναγιωτάκη. Ξεκίνησε τις δραστηριότητες της στη γραμμή Ηγουμενίτσας-Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας-Παξών-Κέρκυρας στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Το πρώτο πλοίο της εταιρεία ήταν ένα πλοίο ανοικτού τύπου με το όνομα «Θεολόγος Π» που στις αρχές της δεκαετίας του ’80 πουλήθηκε και αντικαταστάθηκε από τον δεύτερο «Θεολόγο Π» (σημερινό «Παναγία Θάσου») και την πρώτη «Αικατερίνη Π» (σημερινό «Κωνσταντίνος Γ» της ΝΕΛ), τα οποία και τα δύο ήταν ανοικτού τύπου. Στην πορεία αγοράστηκε ένα ακόμα πλοίο ανοικτού τύπου, το «Πλατυτέρα» (ταξιδεύει σήμερα στη Θάσο με το ίδιο όνομα). Το 1999 η εταιρεία αποφασίζει να μπει πιο δυναμικά και αγοράζει από την Ιαπωνία το σημερινό «Αικατερίνη Π», το οποίο αναβάθμισε σημαντικά τότε τη γραμμή της Κέρκυρας και για πολλά χρόνια δούλεψε εξαιρετικά.

Λίγα χρόνια μετά η εταιρεία αγοράζει από την Ιαπωνία και πάλι το «Πλατυτέρα» (αδελφό πλοίο με το «Αγία Θεοδώρα»), το οποίο θα το κρατήσει για 3 χρόνια, περίπου, και στη συνέχεια θα το πουλήσει στην Ιταλία. Το 2006 αγοράζει το τρίτο της πλοίο με το όνομα «Θεολόγος Π», το οποίο τη Μεγάλη Δευτέρα του 2007 το δρομολογεί στη γραμμή της Ραφήνας και από την πρώτη στιγμή κερδίζει ένα σημαντικό μερίδιο της γραμμής σε επιβάτες και οχήματα.


Ο πλοιοκτήτης κύριος Παναγιώτης Παναγιωτάκης

Ο Παναγιώτης Παναγιωτάκης έχει δύο παιδιά, τον Θεολόγο και την Κατερίνα, και ο Γιάννης Παναγιωτάκης τρία παιδιά, τον Θεολόγο, την Kατερίνα . Όλα τα παιδιά δουλεύουν στη εταιρεία, είτε στα γραφεία, είτε στα ναυπηγεία Παναγιωτάκη στην Σαλαμίνα, είτε και στα πλοία. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι τα πλοία της εταιρείας φέρουν τα ονόματα των παιδιών των δύο πλοιοκτητών. Στη γέφυρα του «Αικατερίνη Π» υπάρχει, μάλιστα, και ένα κάδρο με τον γενάρχη της οικογένειας, τον Θεολόγο Παναγιωτάκη.

ΤΟ ΠΛΟΙΟ

Το πλοίο αναβαθμίστηκε πλήρως, άλλαξε κατηγορία και από πορθμείο έγινε κατηγορία Β’. Το πλοίο προσαρμόστηκε πλήρως στην φιλοσοφία της γραμμής. Η οικογένεια Παναγιωτάκη ξόδεψε πολλά χρήματα προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αλλάχτηκαν, σχεδόν, τα πάντα στο πλοίο, από τα ταβάνια, τους μπουλμέδες, μέχρι τα δάπεδα. Τοποθετήθηκαν sprinklers, έξοδοι, πυροστεγείς πόρτες. Και ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων άλλαξε εντελώς. Το καράβι δεν έχει, πια, καμία σχέση με το καράβι της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας. Κατά 80% οι εσωτερικοί χώροι είναι πλήρως αναβαθμισμένοι. Ένα ακόμα στοιχείο που εντυπωσιάζει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επιβάτη είναι η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν. Τα αεροπορικά καθίσματα, οι δερμάτινοι καναπέδες, οι πολυθρόνες, οι τουαλέτες, το πάτωμα που αποτελεί απομίμηση ξύλου παραπέμπουν σε ένα πολύ καλό ξενοδοχείο της στεριάς. Μάλιστα, είναι από τα λίγα πλοία που οι τουαλέτες έχουν παράθυρα.


Ο πλοιοκτήτης Κ.Θεολόγος Παναγιωτάκης. Μαζί με την ομάδα του ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ. κ. Αντώνη Λαζαρη και Κ. Φώτιο Κάρλη

Αλλά και εξωτερικά το πλοίο άλλαξε κατά πολύ. Προστέθηκε μια νέα πλώρη στο πλοίο. Και η νέα πλώρη «έδεσε» τόσο πολύ με το πλοίο που δείχνει σαν να ήταν η αυθεντική του πλώρη. Το κατάστρωμα της πρύμνης επεκτάθηκε προς τα πίσω. Προστέθηκαν τουαλέτες στο επάνω κατάστρωμα. Τα καταστρώματα του θα προσφέρουν υπέροχα καραβολατρικά ταξίδια σε πολλούς. Παράλληλα, βέβαια, με όλα αυτά έγινε μια πολύ καλή επισκευή στο μηχανοστάσιο του πλοίου υπό την συνεχή και άγρυπνη επίβλεψη του αρχιμηχανικού της εταιρείας, του μαστρο-Γιώργη Κουρτέση, ο οποίος μας δήλωσε χαρακτηριστικά για την ποιότητα της δουλειάς «είμαι ευχαριστημένος 110% από τη δουλειά που έγινε στο μηχανοστάσιο».

Ο θαλαμηπόλος Γιώργος Γιούργας, ο οποίος βρίσκεται στο καράβι από το 2000, από τότε που ξεκίνησε τα δρομολόγια του στη γραμμή Ηγουμενίτσας-Κέρκυρας, και στην εταιρεία από το μακρινό 1980 συνόψισε:
«Εδώ το καράβι απέκτησε αξία, είναι μέσα στα πράγματα και έγινε κατηγορία Β’. Και το πλοίο αυτό είναι ένα εργαλείο που κάνει για όλες τις γραμμές».
Το «Αικατερίνη Π» είναι ένα πλοίο που σε υποδέχεται φιλόξενα από την πρώτη στιγμή και σε κάνει να νιώθεις ότι δεν είναι καινούριο, αλλά ταξιδεύει χρόνια σε τούτη τη γραμμή. Η εταιρεία του, η FAST FERRIES της οικογένειας Παναγιωτάκη, είναι μια παραδοσιακή, οικογενειακή εταιρεία, για την οποία το ίδιο το πλοίο αποτελεί μέλος της οικογένειας.

Το πλοίο έχει θερινό πρωτόκολλο 1140 επιβάτες και χειμερινό 850 επιβάτες. Έχει δύο γκαράζ, το κυρίως γκαράζ που προορίζεται για Ι.Χ. και φορτηγά και το επάνω γκαράζ, το οποίο είναι μόνο για Ι.Χ. Η πρόσβαση στο επάνω γκαράζ γίνεται από ξεχωριστό καταπέλτη.
Το γκαράζ χωράει συνολικά γύρω στα 240-250 Ι.Χ.
Το «Αικατερίνη Π» έχει δύο μηχανές DAIHATSU, ισχύος 9000 ίππων συνολικά και τρεις ηλεκτρομηχανές DAIHATSU.
Διαθέτει ένα πολύ ισχυρό bow-thrust.
Το πλοίο ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 19-19,2 μίλια την ώρα.
Έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει και με μεγαλύτερη ταχύτητα.


Και το πλήρωμα του είναι και αυτό μια μεγάλη οικογένεια που πασχίζει συνεχώς για το καλύτερο.
Ο Ιάκωβος Μπενάς, μέλος του πληρώματος και μεγάλος μαντιναδόρος, έγραψε μια όμορφη μαντινάδα για το καράβι:

«Ένα βαπόρι ξεκινά πρωΐ από τη Ραφήνα,
για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο πηγαίνει ένα μήνα.
Χαρές και λύπες κουβαλά στις θάλασσας τις στράτες
γι’ αυτό και το αγάπησαν όλοι οι επιβάτες.

Σαν την γοργόνα λούζεται
θάλασσα στα νερά σου,
«Αικατερίνη» το όνομα
FAST FERRIES η γενιά σου».



Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ


Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Κ. Γεώργιος Βλαχος . μαζι με τον γενικό γραμματέα Κ. Αντώνη Μαρινακη , κατά την παράδοση της εικόνας της ένωσης πλοιάρχων, στον πλοίαρχο, -Γεώργιο Κολίτσα

Η εταιρεία εμπιστεύτηκε και ανέθεσε την πλοιαρχία στον καπετάν-Γιώργη Κολίτσα, τον άξιο ύπαρχο του «Θεολόγος Π» από την ναυτομάνα Άνδρο. Είναι ένας από τους νεότερους πλοιάρχους της ελληνικής ακτοπλοΐας και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην εταιρεία που του ανέθεσε την πλοιαρχία του δεύτερου πλοίου της. Στην ίδια γραμμή ξεκίνησε να ταξιδεύει, ως δόκιμος, το 1999 με το «Εξπρές Αθηνά» και τον καπετάν-Γιώργη τον Περουλάκη. Στη συνέχεια μαθήτευσε για χρόνια δίπλα σε σπουδαίους πλοιάρχους-δασκάλους, τον καπετάν-Μάκη το Σκιαδά, τον καπετάν-Αχιλλέα Ταρλάμη και τον καπετάν-Νίκο Βασιλική. «Εξπρές Αθηνά», «Εξπρές Πηνελόπη», «Εξπρές Αφροδίτη». Στην FAST FERRIES ήρθε στη μετασκευή του «Θεολόγος Π», ως υποπλοίαρχος. Στην πορεία έπιασε ύπαρχος και τώρα κρατά στα χέρια του τα χειριστήρια «Αικατερίνη Π».
Ο πλοίαρχος με περιέγραψε με δυο λόγια όλη αυτήν την πορεία: «Ήρθαμε στη γραμμή και μείναμε. Μας γνώρισε ο κόσμος, μας αγάπησε, μας στήριξε και εμείς με τη σειρά μας στηρίξαμε τον κόσμο και τα νησιά.
Πήγαμε καλά. Υπάρχει καθημερινά προσωπική επαφή με τον επιβάτη.
Το «Αικατερίνη Π» ήρθε για να συμβάλει στην πλήρη κάλυψη της γραμμής για 12 μήνες το χρόνο.
Ανταπόδοση της οικογένειας Παναγιωτάκη προς τα νησιά για τη στήριξη που έδειξαν στην εταιρεία. Και δεν θα υπάρχει, πια, ούτε μια μέρα που να μην υπάρχει πλοίο της εταιρείας στη γραμμή».

Ο ΥΠΑΡΧΟΣ



Ύπαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Μάρκος Βλάμης, ο οποίος ταξίδευε για 12 χρόνια με τα πλοία του Γιώργη του Γούτου από το Λαύριο για την Κέα και την Κύθνο, το «Μύρινα Εξπρές» και το «Μακεδών». Έρχεται για πρώτη φορά στη Ραφήνα ως ναυτικός, παρά το γεγονός ότι διατηρεί στενούς δεσμούς με τη Ραφήνα, μιας και ο παππούς του, ο Τάσος ο Βλάμης, είχε το καΐκι «Βασίλισσα Φρειδερίκη» που έκανε τη συγκοινωνία ανάμεσα στα Στείρα και τη Ραφήνα.
Έχει μεγάλη εμπειρία από την ακτοπλοΐα και έχει καταφέρει να δέσει καλά με τον καπετάν-Γιώργη Κολίτσα αποτελώντας ένα εξαιρετικό δίδυμο. Μας δήλωσε ότι:
«αυτή η δουλειά θέλει γερό στομάχι και θα πρέπει κανείς να τρέχει συνέχεια. Ο ανταγωνισμός σε κάνει να νιώθεις διαφορετικά και σου ανεβάζει την αδρεναλίνη. Εδώ ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και στον ανταγωνισμό θα πρέπει να μπορείς να ανταπεξέλθεις ανάλογα. Οι άνθρωποι της οικογένειας Παναγιωτάκη με κάλεσαν να συνεργαστούμε και αποδέχθηκα την πρόταση.
Είμαστε η πρώτη αναχώρηση και ο κόσμος επιλέγει το δικό μας πλοίο για να φτάσει νωρίτερα στον προορισμό του. Το πλοίο είναι εύκολο στην φόρτωσή του, καθώς το γκαράζ είναι αβέρτο και δεν έχει εμπόδια. Η φόρτωση μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε μία ώρα. Το επάνω γκαράζ παίρνει 75-77 Ι.Χ. και το κάτω γύρω στα 170-175 ΙΧ
Το πλοίο κερδίζει τη μάχη. Το συμπαθεί ο κόσμος για τους χώρους, του και τα σαλόνια του. Το πλήρωμα είναι αγαπητό στον κόσμο».

Ο ΑΡΧΙΜΗΧΑΝΙΚΟΣ



Ο Αρχιμηχανικός της εταιρείας, μαστρο-Γιώργης Κουρτέσης, από την Λευκίμη της Κέρκυρας βρίσκεται πολλά χρόνια στην εταιρεία. Παρέλαβε για την εταιρεία το «Πλατυτέρα» και το «Θεολόγος Π» από την Ιαπωνία και επέβλεψε νύχτα-ημέρα όλες τις μετασκευές των πλοίων της εταιρείας. Για την μετασκευή του «Αικατερίνη Π» μας ανέφερε, μεταξύ άλλων:
«Η μετασκευή έγινε στα ναυπηγεία του Γιάννη του Μπεκρή. Οι αδελφοί Παναγιωτάκη έριξαν πολλά χρήματα, αλλά συμμετείχαν και οι ίδιοι με πολύ προσωπική δουλειά. Η μετασκευή τους πήγε πολύ πιο φθηνά από ότι αν το έκανε μια άλλη εταιρεία, αφού τα πιο πολλά τα έκαναν μόνοι τους. Είμαι ευχαριστημένος 110% από ότι έγινε στο μηχανοστάσιο».
Και για την ανάληψη της πλοιαρχίας από τον καπετάν-Γιώργη:
«Είναι σημαντικό να δίνουμε ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους.
Πρέπει να κάνουμε επένδυση σε νέα παιδιά».
Και όσο για τις επόμενα βήματα της εταιρείας, μας τόνισε ότι
«Τα βήματα της εταιρείας είναι αργά και σταθερά».



Ο Α' ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ



Ο Α’ Μηχανικός του πλοίου, μαστρο-Γιάννης Μονογυιός, επικεφαλής της δεμένης ομάδας του μηχανοστασίου μας ανέφερε:
«Η μηχανή του πλοίου είναι από τις πλέον σύγχρονες, ένα πλοίο αξιόπλoλο, αυτόματο. Έχει δύο κύριες μηχανές DAΙHATSU συνολικής ιπποδύναμης 9000 ίππων και τρεις ηλεκτρομηχανές DAΙHATSU. Η μέγιστη ταχύτητα είναι μέχρι 20,8 μίλια και ταξιδεύει με υπηρεσιακή 19-19,5 μίλια».
Ο ίδιος βρίσκεται στην ελληνική ακτοπλοΐα από το 1982. Έχει ξεκινήσει από τη ΝΕΛ, μετά πέρασε στην Hellas Flying Dolphins, στην Μύκονος ΑΝΕ, και ξανά στη ΝΕΛ σαν Α’ Μηχανικός και Αρχιμηχανικός.

Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ



Ο προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος, μαστρο-Ευάγγελος Κορατζάνης, από την Κάρυστο, ξεκίνησε τα ταξίδια του από το 1974. Ξεκίνησε από τα φορτηγά της ΑΡΓΩ, και πήγε στα γκαζάδικα της POLEΜBROS.
Στην ακτοπλοΐα έχει ταξιδέψει με τα «Χρυσή Άμμος», την AK Ventouris, την C-Link Ferries και Αρχιηλεκτρολόγος στη ΝΕΛ. Με το «Θεολόγος Π» ταξίδεψε για έξι μήνες όταν πρωτοξεκίνησε.
Έχοντας τόσο μεγάλη εμπειρία, φαίνεται να καταλήγει σε ένα συμπέρασμα για την ακτοπλοΐα:
«Στην ακτοπλοΐα φαίνεται να καταλήγουμε, τελικά, ξανά στις οικογενειακές και νοικοκυρεμένες επιχειρήσεις. Μικρές επιχειρήσεις που προσέχουν τον κόσμο τους και στις οποίες ο ναυτικός δεν είναι κάποιος ανώνυμος. Εδώ υπάρχει προσωπική επαφή με τον πλοιοκτήτη. Είναι μια εταιρεία οικογενειακή επιχείρηση, από τις πιο καλές.Έρχεσαι εδώ και λες εδώ κατασταλάζω.
Εδώ ηρεμείς και εδώ κλείνει το φάσμα όλο».
Για το πλοίο:
«Το πλοίο είναι ναυπήγησης του 1990. Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα της ακτοπλοΐας μας, πλήρως αυτοματοποιημένο (Full automation), διαθέτει pms στις ηλεκτρομηχανές. Έχει μεγάλο bow thrust (1500 KW). Όλα τα βοηθητικά μηχανήματα είναι όλα διπλά».


Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ



Ο προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος, κύριος Σκαλτζάς Ηλίας, με καταγωγή του από την Αρχαία Ολυμπία και προϋπηρεσία καθαρά σε κρουαζιερόπλοια, μας δήλωσε:
«Στα κρουαζιερόπλοια τα πράγματα είναι αλλιώς από ότι είναι στην ακτοπλοΐα. Εδώ μεταφέρεις κόσμο σε καθημερινή βάση. Προσπαθούμε να έχουμε την ίδια λεπτότητα που έχουμε και στην κρουαζιέρα. Πολλές φορές μας δίνουν συγχαρητήρια. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην καθαριότητα στις τουαλέτες, όπου χρησιμοποιούμε πολύ χλωρίνη.
Προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τον επιβάτη. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην συμπεριφορά μας και το service. Προσπαθούμε να δίνουμε κάτι παραπάνω από ότι δίνεται στην κλασική ακτοπλοΐα.
Το πλοίο έχει αρκετούς χώρους για να καθίσουν οι επιβάτες και, μάλιστα, όλοι βρίσκονται στο ίδιο Deck (Deck 6).
Έχει ένα μεγάλο σαλόνι πίσω, έχει το μεσαίο μπαρ με τα αεροπορικά καθίσματα και ένα μικρό σαλονάκι στη μέση. Έχει ακόμα τα αεροπορικά καθίσματα πριν από την πρώτη θέση και την πρώτη θέση μπροστά. Έχει ακόμα και άλλα αεροπορικά καθίσματα στο επάνω Deck (Deck 7).
Κάθονται οι επιβάτες στα αεροπορικά καθίσματα και υπάρχει ησυχία στο πλοίο και έχει κανείς την εικόνα ότι δεν υπάρχουν τόσοι επιβάτες στο πλοίο. Έχει συνολικά 300 θέσεις αεροπορικές, ενώ 750 άτομα μπορεί να καθίσουν στα σαλόνια. Υπάρχει πάντα ένα κάθισμα για όλους του επιβάτες».

Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ



Ο Προϊστάμενος Οικονομικός
, κύριος Γεώργιος Παντζόπουλος, με καταγωγή από την Άνδρο, ταξιδεύει με την εταιρεία από το ξεκίνημα του «Θεολόγου Π», από τη Μεγάλη Δευτέρα του 2007. Και από το «Θεολόγος Π» ήρθε μέσα σε μια νύκτα στο «Αικατερίνη Π».

Για την εταιρεία του μας δηλώνει:
«Η εταιρεία εδώ είναι πιο φιλική, είναι μια οικογενειακή εταιρεία. Η Blue Star και η Superfast ήταν μεγάλες εταιρείες, αλλά τα πράγματα ήταν πιο απρόσωπα».
Στη γραμμή έχω ξανακάνει στο «Πηνελόπη Α»/»Εξπρές Πηνελόπη» και ως δόκιμος με τα σινιάλα του Αγούδημου και ως Β’ Οικονομικός όταν το πλοίο το είχε η Hellas Ferries. Από το 2000 έως το 2007 ήμουν στη Superfast και την Blue Star Ferries. Και στις αρχές του 2007, βρέθηκα στο “Blue Star Paros” στο «Θεολόγος Π».

«Το «Κατερινάκι» είναι καινούριο στη γραμμή.

Φέτος, η γραμμή αυτή παρουσιάζει μια μικρή πτώση λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Δεν είναι οι παλιές χρυσές εποχές. Ευτυχώς, βέβαια, πρόκειται για μια κοντινή γραμμή και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις προσφορές που κάνουν οι εταιρείες, έχει ως αποτέλεσμα τα εισιτήρια να είναι πολύ οικονομικά. Το εισιτήριο του επιβάτη με το «Αικατερίνη Π» κοστίζει 15 ευρώ για την Άνδρο, ενώ το εισιτήριο του Ι.Χ. για όλους τους προορισμούς κοστίζει 30 ευρώ. Η Άνδρος και η Τήνος, ευτυχώς, έχουν το δικό τους κόσμο. Πολλοί έχουν εξοχικά και ταξιδεύουν όλο το χρόνο. Είναι νησιά του σαββατοκύριακου. Η Τήνος, τουλάχιστον, μέχρι τον Οκτώβρη έχει πολλούς προσκυνητές. Αλλά η Τήνος, πέρα από τον θρησκευτικό τουρισμό, έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης τουρισμού, καθώς τα χωριά της είναι πανέμορφα κατά γενική ομολογία.

Ο φετινός ανταγωνισμός με τα πέντε πλοία της γραμμής έχει σίγουρα περιορίσει το μερίδιο της κίνησης που αντιστοιχεί ανά πλοίο. Η συνολική κίνηση είναι μια συγκεκριμένη πίτα που μοιράστηκε σε περισσότερα κομμάτια. Η εταιρεία θα έχει όλο το χρόνο πλοίο στη γραμμή και δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εκμεταλλευθεί τη γραμμή μόνο στο φιλέτο της (τους καλοκαιρινούς μήνες) και μετά να αποχωρήσει. Η εταιρεία με το «Θεολόγος Π», από το 2007 και μέχρι τώρα, δεν άφησε ποτέ τη γραμμή για περισσότερες από 40 ημέρες. Και τώρα με τα δύο πλοία δεν θα λείπει ούτε μία ημέρα. Αυτό είναι σίγουρα σημαντικό για τους ντόπιους και τους επιβάτες που ταξιδεύουν όλο το χρόνο στη γραμμή. Ο κόσμος αναγνωρίζει την προσφορά της εταιρείας στα νησιά. Υπάρχουν πολλοί επιβάτες και πολλοί επαγγελματίες που έχουν εμμονή με το «Θεολόγος Π» και περιμένουν να ταξιδέψουν οπωσδήποτε με το πλοίο αυτό.
Το «Αικατερίνη Π» μπήκε σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή με τον κόσμο στριμωγμένο και με μεγάλο ανταγωνισμό από περισσότερα πλοία.

Όμως, η σχέση της γραμμής είναι προσωπική. Εδώ ο κόσμος δίνει μεγάλη σημασία σε συγκεκριμένα πράγματα. Υπάρχουν επιβάτες που θυμούνται πρόσωπα, μια εξυπηρέτηση, μια καλημέρα, ένα χαμόγελο. Αυτό αποτελεί τη βάση της γραμμής. Δεν μπορείς να είσαι με τον κόσμο κρύος και παγωμένος. Ο κόσμος χρειάζεται μια καλημέρα, μια κουβέντα παραπάνω, ένα αστείο.
Το πλοίο, μέχρι στιγμής, πηγαίνει καλά. Τα Σαββατοκύριακα, βέβαια, οι πληρότητες είναι πολύ μεγαλύτερες από τις καθημερινές. Ο κόσμος έρχεται, πια, το νωρίτερο την Πέμπτη, ή την Παρασκευή και φεύγει την Κυριακή το βράδυ ή το αργότερα τη Δευτέρα. Τις υπόλοιπες μέρες οι πληρότητες είναι μικρότερες. Οι οικονομικές προσφορές έχουν σίγουρα αποδώσει. Για τον επιβάτη είναι κέρδος η όποια διαφορά προκύπτει από τα εισιτήρια. Με τη διαφορά που θα εξοικονομήσει από τα εισιτήρια θα βάλει ας πούμε βενζίνη.
Ο κόσμος θα το μάθει το καράβι και θα το αγαπήσει. Το πλοίο αυτό κερδίζει τον επιβάτη. Το καράβι έχει ανακαινιστεί σε μεγάλο βαθμό και σχεδόν τα πάντα είναι καινούρια».

Ο ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ



Ο ναύκληρος του πλοίου, Κώστας Γκοτσόπουλος, έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στην ελληνική ακτοπλοΐα. Με 26 χρόνια θαλασσινή υπηρεσία, από τα οποία κοντά στα 20 ως λοστρόμος. Έκανε πολλά χρόνια στην Strintzis Lines και από τη Ραφήνα είχε ξαναπεράσει και με το πρώτο «Superferry”, το μεγάλο, με το οποίο στη συνέχεια ταξίδεψε για αρκετό καιρό στη γραμμή Swansy-Cork. Ταξίδεψε με αρκετά πλοία του Στρίντζη στη γραμμή της Ιταλίας και παρέλαβε το “Blue Star I” με το οποίο και ξεκίνησε στις 13 Ιουλίου 2000. Συνέχισε με την Blue Star και στη συνέχεια πήγε στο «Κεφαλονιά» όπου και παρέμεινε για 9 χρόνια. Με την εμπειρία του συμβάλλει αποφασιστικά στην καλή λειτουργία του πλοίου. Θεωρεί το «Αικατερίνη Π» πολύ καλό και λειτουργικό πλοίο.

ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

Όμως, η δύναμη του πλοίου βρίσκεται στο πλήρωμα του, το οποίο καθημερινά κάνει ότι καλύτερο μπορεί για να κερδίσει τον απαιτητικό επιβάτη της γραμμής. Το πλήρωμα του πλοίου αποτελείται από άτομα που ταξίδευαν με το πλοίο και στην γραμμή Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας, από άτομα που ήρθαν από το «Θεολόγος Π» και από άτομα με μεγάλη εμπειρία και πολλά χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας που ήρθαν να προσφέρουν την πείρα τους και τις γνώσεις του στο δεύτερο κόκκινο πλοίο της γραμμής.


Ευχαριστούμε για όλα το Arxipelagos.com που είναι δίπλα μας...