Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

Breaking News

latest

Έρχεται ακτοπλοϊκός “Μεσαίωνας”;

Όπως πάμε σε λίγο καιρό δε θα μπορούμε να εκτελέσουμε ούτε τα προγραμματισμένα δρομολόγια”. Ήταν μόλις μερικές ημέρες πριν, όταν υψηλ...


Όπως πάμε σε λίγο καιρό δε θα μπορούμε να εκτελέσουμε ούτε τα προγραμματισμένα δρομολόγια”. Ήταν μόλις μερικές ημέρες πριν, όταν υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας με μια και μόνο φράση αντικατόπτρισε τη σκληρή πραγματικότητα στις ελληνικές θαλάσσιες συγκοινωνίες οι οποίες διαδραματίζουν και ρόλο εθνικής σημασίας για μία πολυνησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα. Λίγο αργότερα την τραγική αυτή κατάσταση ήρθε να επισημοποιήσει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.“Είναι βέβαιο ότι οδηγούμεθα αναπόφευκτα προς την σταδιακή αδυναμία εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων, με καταστροφικές συνέπειες για τα Εθνικά μας συμφέροντα και τον τουρισμό μας” τόνισε η διοίκηση του Συνδέσμου, η οποία λαμβάνει μηνύματα από την πλειοψηφία των εταιρειών-μελών του οι οποίες “προβληματίζονται για τη συνέχιση της λειτουργίας των πλοίων τους”. 

Συγκεκριμένα το Δ.Σ του ΣΕΕΝ στην τελευταία του συνεδρίασε αποφάσισε να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της Κυβέρνησης σε κάθε επίπεδο και τη λήψη περαιτέρω παρεμβάσεων για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος με κάθε πρόσφορο μέσο.


“Υφίσταται αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων” 

“Παρά την κρισιμότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλη και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δυστυχώς έως και σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της συνέχισης εκτέλεσης των αναγκαίων ακτοπλοϊκών δρομολογίων. 

Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2013, αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα. Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και τη διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητας των Εταιρειών από τις Τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα. 

Παράλληλα οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα το Μάρτιο του 2013, ενώ άλλες αναγκαίες παρεμβάσεις που θα επιτρέψουν στην Ακτοπλοΐα μας να λειτουργεί έως τότε, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, δεν προωθούνται με το ρυθμό που υπαγορεύει η κρισιμότητα της κατάστασης” επισημαίνει ο Σύνδεσμος σε σχετική ανακοίνωσή του.


Αλλαγές επί τω χείρω...λόγω της ετήσιας επισκευής του “Ιθάκη”

Μεγάλες είναι πάντως, οι αλλαγές που αναμένεται να σημειωθούν στον ακτοπλοϊκό χάρτη των νησιών μας, αφού η επισκευή του “Blue Star Ithaki”, αναμένεται να “καταργήσει” επί δίμηνο τη γραμμή Σύρος – Τήνος – Μύκονος, αφού στη θέση του θα δρομολογηθεί το “ Βlue Star PAROS”, το οποίο όμως, θα εκτελεί τη γραμμή της Παροναξίας, με πρώτο λιμάνι τη Σύρο. Από όσο δείχνουν τα πράγματα, η Τήνος και η Μύκονος θα εξυπηρετούνται μέσω Ραφήνας, ενώ η επικοινωνία μεταξύ των νησιών αυτών θα γίνεται μέσω των πλοίων που εκτελούν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, δηλαδή το “Aqua Spitit” και το “Aqua jewel”.

Πηγή : Εφημερίδα Κοινή Γνώμη